A műszaki vizsga menete
1. Előzetes műszaki vizsga átvizsgálás:
A Maxabo Szerviz Centrumban minden esetben a vizsgáztatás előtt az autót átvizsgáljuk, hogy minden tekintetben megfeleljen a hatósági előírásoknak és ne kelljen esetleges pótdíjat fizetni.
2. A környezetvédelmi mérés (a korábbi zöldkártya igazolólap):
A környezetvédelmi mérés igazolása a forgalmi engedélybe való bejegyzéssel történik.
A gépkocsi bemérése után, amennyiben szükséges a beállításokat elvégzik és a forgalmi engedélybe beírják.
A környezetvédelmi mérés bejegyzését a közúti forgalomban a rendőrség és a nemzeti közlekedési hatóság, a gépkocsi kipufogógázának szennyezőanyag-tartalmát pedig szintén a nemzeti közlekedési hatóság ellenőrzi. Ha a közúti forgalomban a gépkocsi nem rendelkezik érvényes környezetvédelmi felülvizsgálatot igazoló bejegyzéssel, a rendőr a forgalmi engedélyt a helyszínen elveheti, illetve a rendszámtáblát érvénytelenítheti.
A műszaki vizsgához szükséges okmányok
Magánszemély esetén:
- Személyi igazolvány
- Lakcím kártya (ha van)
- Meghatalmazás (formanyomtatvány itt adjuk ki)
- Gépjármű forgalmi engedély
- Környezetvédelmi igazolólap (zöldkártya)
- Érvényes kötelező felelősség biztosítás
Jogi személy esetén:
- Cégkivonat
- Aláírási címpéldány
- Meghatalmazás (formanyomtatvány itt adjuk ki)
- Gépjármű forgalmi engedély
- Környezetvédelmi igazolólap (zöldkártya)
- Érvényes kötelező felelősség biztosítás
|
Műszaki vizsga követelményei:
Fékvizsgálat
Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink közel egyformán fogjanak. A fékek hatásfokát fékpadon ellenőrizzük. Fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelő hatásfokkal működjenek. A hátsó kerekek fékerő különbsége 30 százalék lehet maximum. A kéziféknek dupla szerepe van a gépkocsiban, ezért fontos, hogy jól működjön. A műszaki vizsga során a fékvizsgálatakor nemcsak a fékerő eltérést vizsgáljuk, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél érjük el az adott fékhatást. Ezzel fény derül arra, ha a gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg fékpofák, féktárcsák, fékbetétek vagy fékdobok rossz állapotban vannak.
Lengéscsillapítók vizsgálata
A lengéscsillapítók vizsgálatát próba padon ellenőrizzük. A gépkocsi első kerekeivel felállnak kollégáink s lengéscsillapító vizsgáló padra. A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba. A rázás után megvizsgálja, hogy mennyi idő alatt és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék alap állapotba. A mért értéket százalékban mutatja nekünk, és egyben ki is írja, hogy megfelelt a mérés vagy sem.
Futómű vizsgálat
A vizsgálatot csápos emelő segítségével végezzük szervizeinkben, mely során megemeljük a gépkocsit. A vizsgálat során minden gömbfejet, gumiszilentet, porvédő gumit ellenőrzünk. A műszaki vizsga során a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak, és a futóm gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva.
Kipufogórendszer átnézése
A kipufogórendszer ne legyen nagyon rozsdás-korrodált, és nem szivároghat a kipufogógáz. Ha lyukas vagy kifúj a kipufogó, akkor a gépkocsi megbukna a műszaki vizsga során.
A szélvédő állapota
Az első szélvédőn nem lehet repedés még egy egészen kicsi sem. Kőfelpattanás csak abban az esetben engedélyezett a műszaki vizsga során, ha az javítva van. A szélvédő fóliázásával kapcsolatban a személyautó kategóriában minden ablak lehet fóliázott kivéve az első kettő. Ha pótféklámpa van a gépkocsin és a hátsó szélvédő fóliázott, akkor a féklámpa helyét ki kell vágni.
Pótféklámpa
Utólagos pótféklámpa felszerelésnél olyan probléma szokott előfordulni, hogy a lámpa nincs ráragasztva az üvegre, ezért visszatükröződik az utastérbe annak fénye. A műszaki vizsga során ezzel kapcsolatban egy követelmény van, mégpedig az, hogy a féklámpa fénye nem tükröződhet vissza az utastérbe.
Felületi horpadások, sérülések
A gépkocsinak esztétikailag is megfelelőnek kell lennie műszaki vizsga alatt. Egy elem sem lehet sérült a gépkocsin, különben bukáshoz vezethet. Természetesen nem horzsolásokról vagy kisebb horpadásokról van szó, hanem karambolból származó sérülésekről.
Korrózió
A gépkocsin nem lehet olyan korrózió, amit kisebb erőhatással át lehet lyukasztani. Ügyeljünk arra, hogy minden olyan korrodált felületet tüntessünk el, ami okot adhat a kételyre.
Ülések, biztonsági övek
Az ülések nem lóghatnak, nem mozoghatnak, azoknak működőképesnek és állíthatónak kell lenniük. A biztonsági öveknek működőképeseknek és kapcsolhatóaknak kell lenniük.
Világító, fény- és hangjelző berendezések
A műszaki vizsga folyamán minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve, tehát ha van ködlámpa, akkor annak is. Kürt szóljon, az ablakmosó ablaktörlő működjön. Az indexek sárga fénnyel villogjanak.
Gumiabroncsok és felni
Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, kérhetik a műbizonylatot. A gumik nem lehetnek kopottak. A bordák mélysége haladja meg az 1,6 mm-t. A gumi méreteknek minden keréken azonos méretűnek kell lennie.
Kötelező kiegészítők
Egészségügyi csomag, izzókészlet, elakadásjelző háromszög
|